Record News
Get Record News essential facts below, , or join the Record News discussion. Add Record News to your topic list for future reference or share this resource on social media.
Record News
Record News
TypeBroadcast television network
First air date
September 27, 2007 (2007-09-27)
AvailabilityNational and international via Record News International
FoundedSeptember 27, 2007 (2007-09-27)
by Edir Macedo
SloganInformação para você crescer
TV stationsRecord News SP
Record News SC[1]
35.2 milions per minute (2014)[2]
HeadquartersSão Paulo, São Paulo
OwnerGrupo Record
Rede Família
Key people
Luiz Cláudio Costa
Former names
TV Morada do Sol
Rede Mulher
Picture format
Official website

Record News (formerly known as Rede Mulher) is the first 24-hour free-to-air terrestrial news channel in Brazil, and the third Brazilian news channel to be launched after GloboNews and BandNews TV. It is owned by RecordTV.


In 1953, TV Record started as the second Brazilian TV channel (the first was the extinct Rede Tupi). As the network celebrated its 54th anniversary, a new channel has been launched. This is the first Brazilian free-to-air and terrestrial news channel. The on air button was pushed at 8:15pm (Brasília time) by the then president Luiz Inácio Lula da Silva and Edir Macedo, the network's owner.

Through the Record Europa subsidiary, Record News is widely available across digital platforms in Portugal. It is mostly a simulcast of Record News in Brazil, with some local content.


Reality shows/Game shows

  • Car Motor Show
  • Duelo de Salões
  • X Smile Brasil


Two days before the launch of Record News, the Vice-President of Organizações Globo, Evandro Guimarães, went to Brasilia to meet government officials, including the Communications Minister, Hélio Costa, accusing Rede Record of owning two television networks, Rede Record and Record News, inside the city of São Paulo. In Brazilian Law, it is illegal to own more than one television station in a city.[4]

When Guimar?es trip to Brasilia was revealed in a blog owned by the newspaper Folha de S. Paulo, Rede Record attacked Rede Globo in an editorial in its national news broadcast, Jornal da Record, accusing Rede Globo of trying to rescue its monopoly on the media and news, and also claiming that Rede Globo was afraid of Record News because Rede Globo, which owns its own news channel Globo News only a payable cable channel, would lose advertisement revenue from Globo News to Record News. Rede Record also said that Record News was located outside the city of São Paulo, so Record News was broadcasting legitimately. Rede Record also mentioned Rede Globo's past dealings which could be considered illegal and a crime in Brazilian law, and Rede Globo's relationship with Brazil's Military Dictatorship. Rede Globo also claimed it was representing another television rival, Rede Bandeirantes, but Rede Record responded that Rede Bandeirantes owns two channels in S?o Paulo.

Rede Globo responded to Rede Record's attack by saying it had no merits, it had no proof that Rede Globo had done anything illegal in the past, and Rede Record was just angered of Rede Globo's high ratings.


  • 2007-2014: Jornalismo 24 horas de plantão (Journalism 24 hours on call)
  • 2014-2016: A líder em notícias (The leader in news)
  • 2016-present: Informação para você crescer (Information for you to grow)


  1. ^ Record News SC. Retrieved December 22, 2017.
  2. ^ "Record News é líder entre os canais de notícia do Brasil" (in Portuguese). Retrieved 2017.
  3. ^ Record Europa. "Como assistir". Retrieved 2017.
  4. ^ Observatório da Imprensa. "Record e Globo trocam acusações" (in Portuguese). Archived from the original on 2014-02-26. Retrieved 2017.

External links

Coordinates: 23°31?30?S 46°39?43?W / 23.525°S 46.662°W / -23.525; -46.662

  This article uses material from the Wikipedia page available here. It is released under the Creative Commons Attribution-Share-Alike License 3.0.



Music Scenes