The Chosun Ilbo
Get The Chosun Ilbo essential facts below. View Videos or join the The Chosun Ilbo discussion. Add The Chosun Ilbo to your topic list for future reference or share this resource on social media.
The Chosun Ilbo
The Chosun Ilbo
Chosun IIbo Logo.svg Korean written in Hanja.
TypeDaily newspaper
Owner(s)Chosun Ilbo Co.
EditorKim Chang-Kyoon
Political alignmentConservative
HeadquartersJung-gu, Seoul, Republic of Korea
Circulation1,800,000+ (main site) (English edition)
Korean name
Revised RomanizationJoseon Ilbo
McCune-ReischauerChos?n Ilbo

The Chosun Ilbo (Hangul?; Hanja?) is one of the major newspapers in South Korea. With a daily circulation of more than 1,800,000,[1] the Chosun Ilbo has been audited annually since the Audit Bureau of Circulations was established in 1993.[2]Chosun Ilbo and its subsidiary company, Digital Chosun, operates the news website, which also publishes web versions of the newspaper in English, Chinese, and Japanese.


The Chosun Ilbo Establishment Union was created in September 1919, and the Chosun Ilbo company was founded on March 5, 1920. The newspaper was critical of, and sometimes directly opposed to, the actions of the Japanese government during Japanese colonial rule (1910-1945).

On August 27, 1920, the Chosun Ilbo was suspended after it published an editorial criticizing what it said was the use of excessive force by the Japanese police against Korean citizens. This was the first in a string of suspensions. On September 5, 1920, three days after the first suspension was lifted, the newspaper published an editorial, "Did the Japanese central governing body shut down our newspaper?" Then, Chosun Ilbo was given an indefinite suspension.

In 1927, the Chosun Ilbos editor and publisher were arrested. The editor was also the chief staff writer. The alleged offense in this case was an editorial describing the mistreatment of prisoners by the colonial government. In May of the same year, in response to an editorial criticizing the deployment of troops into Shandong, the newspaper was suspended for a fourth time - in this case for 133 days. The publisher and chief staff writer, An Jae-hong, were again imprisoned.

After these events, the Chosun Ilbo remained at the forefront of events, trying to improve general public life and sponsoring collaborative events. This was a turbulent period; within the space of three years, the president was replaced three times. On December 21, 1935, in opposition to compulsory Japanese education and plans to assimilate the Korean people and language, the Chosun Ilbo published 100,000 Korean-language textbooks nationwide.

Over the years, the Chosun Ilbo company also published many additional titles, including a monthly current affairs magazine, Youth Chosun, the first of its kind in Korea. Others included its sister publication, Jogwang.

In the summer of 1940, following issue 6,923, the paper was declared officially discontinued by the Japanese ruling government. In the twenty years since its founding, the paper had been suspended by the Japanese government four times, and its issues confiscated over five hundred times before 1932.

When Korea gained independence in 1945, the Chosun Ilbo came back into publication after a five-year, three-month hiatus.


Besides the daily newspaper, the company also publishes the weekly Jugan Chosun, the monthly Wolgan Chosun and other newspapers and magazines. Subsidiaries include Digital Chosun, Wolgan Chosun, Edu-Chosun, and ChosunBiz.


The Educational Broadcasting System's popular instructor Choi Tae-seong () sued a Chosun Ilbo reporter for publishing an article that defamed him as a supporter of North Korea.[3]

See also


  1. ^ Chosun Iilbo
  2. ^ "The Asia-Pacific Perceptions Project". National Centre for Research on Europe. Christchurch, New Zealand: University of Canterbury.
  3. ^ Lee Hui-jin () (11 August 2011). "EBS , ? ? ". Nocut News (in Korean). Retrieved 2011.

External links

  This article uses material from the Wikipedia page available here. It is released under the Creative Commons Attribution-Share-Alike License 3.0.



Music Scenes