Xinhua News Agency
Get Xinhua News Agency essential facts below. View Videos or join the Xinhua News Agency discussion. Add Xinhua News Agency to your PopFlock.com topic list for future reference or share this resource on social media.
Xinhua News Agency

Xinhua News Agency
Native name
FormerlyRed China News Agency (1931-1937)
TypeNews agency
Industry
FoundedNovember 1931; 89 years ago (1931-11)[]
FounderChinese Communist Party
Headquarters
Beijing
,
Area served
Worldwide
Key people
He Ping (President & Editor-in-chief)
Liu Zhengrong (Party Secretary)
OwnerPeople's Republic of China (state-owned institution)
ParentState Council of the People's Republic of China
SubsidiariesReference News
Xinhuanet.com
CNC World
Websitewww.news.cn/english (in English)
Xinhua News Agency
Simplified Chinese
Traditional Chinese
Literal meaningNew China News Agency
Abbreviated name
Simplified Chinese
Traditional Chinese
Literal meaningNew China Agency
Xinhua head office in Beijing
39°53?55.55?N 116°21?54.83?E / 39.8987639°N 116.3652306°E / 39.8987639; 116.3652306Coordinates: 39°53?55.55?N 116°21?54.83?E / 39.8987639°N 116.3652306°E / 39.8987639; 116.3652306

Xinhua News Agency (English pronunciation: )[1] or New China News Agency is the official state-run press agency of the People's Republic of China. Xinhua is the biggest and most influential media organization in China, as well as the largest news agency in the world in terms of worldwide correspondents.[2] Xinhua is a ministry-level institution subordinate to the State Council and is the highest ranking state media organ in the country alongside the People's Daily. He Ping, President of Xinhua, is a member of the Central Committee of the Chinese Communist Party.[3]

Xinhua operates more than 170 foreign bureaus worldwide and maintains 31 bureaus in China, one for each province, autonomous region and directly administered municipality, plus a military bureau. Xinhua is a major channel for the distribution of news related to the Chinese Communist Party (CCP) and Chinese central government and its headquarters in Beijing are strategically located close to the central government's headquarters at Zhongnanhai.

Xinhua is a publisher as well as a news agency. It owns more than 20 newspapers and a dozen magazines and publishes in several languages, besides Chinese, including English, French, German, Spanish, Portuguese, Russian, Arabic, Japanese and Korean.[] Scholars[who?] have said that Xinhua tailors its pro-CCP message to the nuances of each audience.[4]

The news agency has faced criticism for spreading propaganda and criticizing people, groups, or movements critical of the CCP.[5][6][7][8]

History

Building of Red China News Agency in 1937

The predecessor to Xinhua was the Red China News Agency (?; Hóngsè Zh?nghuá T?ngxùnshè), founded in November 1931 as the Chinese Soviet Zone of Ruijin, Jiangxi province. It mostly republished news from its rival Central News Agency (CNA) for party and army officials. The agency got its name of Xinhua in November 1935, at the end of the Long March, in which the Chinese Red Army retreated from Jiangxi to Shaanxi. By the outbreak of the Second Sino-Japanese War in 1937, Xinhua's Reference News translated CNA news from the Kuomintang, and also international news from agencies like TASS and Havas. Xinhua first started using letterpress printing in 1940.[9]

During the Pacific War the agency developed overseas broadcasting capabilities and established its first overseas branches.[10] It began broadcasting to foreign countries in English from 1944. In 1949, Xinhua followed a subscription model instead of its previous limited distribution model.[9] In the direct aftermath of the Chinese Civil War, the agency represented the People's Republic of China in countries and territories with which it had no diplomatic representation, such as British Hong Kong.[10] In 1956, Xinhua began reporting on anti-Marxist and other opinions critical of the party. In 1957, Xinhua switched from a journal format to a newspaper format.[9]

The agency was described by media scholars as the "eyes and tongue" of the Party, observing what is important for the masses and passing on the information.[11] A former Xinhua director, Zheng Tao, noted that the agency was a bridge between the Party, the government and the people, communicating both the demands of the people and the policies of the Party.[12] People's Daily, for example, uses Xinhua material for about a quarter of its stories.[]

In 2018, the United States Department of Justice directed Xinhua's U.S. branch to register as a foreign agent under the Foreign Agents Registration Act.[13][14][15] In 2020, the United States Department of State designated Xinhua and other state-owned media outlets a foreign mission.[16][17] Xinhua registered in the US as a foreign agent in May 2021.[18]

Reach

Xinhua delivers its news across the world in eight languages: Chinese, English, Spanish, French, Russian, Portuguese, Arabic, and Japanese, as well as news pictures and other kinds of news. It has made contracts to exchange news and news pictures with more than eighty foreign news agencies or political news departments. Xinhua is also responsible for handling, and in some cases, censoring reports from foreign media destined for release in China.[19] By 2010, the agency had begun converging its news and electronic media coverage and increasing its English coverage through its wire service. The same year, Xinhua acquired commercial real estate on New York's Times Square and started an English-language satellite news network.[20] Xinhua has paid other media outlets such as The Washington Post, The New York Times, and The Wall Street Journal to carry its inserts, branded as "China Watch" or "China Focus".[21]

Internal media

The Chinese media's internal publication system, in which certain journals are published exclusively for government and party officials, provides information and analysis which are not generally available to the public. The State values these internal reports because they contain much of China's most sensitive, controversial, and high-quality investigative journalism.[22]

Xinhua produces reports for the "internal" journals. Informed observers note that journalists generally like to write for the internal publications because they can write less polemical and more comprehensive stories without making the omissions of unwelcome details commonly made in the media directed to the general public. The internal reports, written from a large number of countries, typically consist of in-depth analyses of international situations and domestic attitudes towards regional issues and perceptions of China.[23]

The Chinese government's internal media publication system follows a strict hierarchical pattern designed to facilitate party control. A publication called Reference News--which includes translated articles from abroad as well as news and commentary by Xinhua reporters--is delivered by Xinhua personnel, rather than by the national mail system, to officials at the working level and above. A three-to-ten-page report called Internal Reference (Neibu Cankao) is distributed to officials at the ministerial level and higher. One example was the first reports on the SARS outbreak by Xinhua which only government officials were allowed to see.[24] The most classified Xinhua internal reports are issued to the top dozen or so party and government officials.[25]

Headquarters and regional sectors

Bureau in Dar es Salaam, Tanzania.

The Xinhua headquarters is located in Beijing, strategically located in close proximity to Zhongnanhai, which houses the headquarters of the CCP, the General Secretary, and the State Council. The Xinhua News Agency established its first overseas affiliate in 1947 in London, with Samuel Chinque as publisher. Now it distributes its news in Asia, Middle East, Latin America, Africa through more than 150 affiliates,[26] with regional headquarters in Hong Kong, Moscow, Cairo, Brussels, New York City, Mexico City and Nairobi, plus a United Nations bureau.[]

Hong Kong

Xinhua's branch in Hong Kong was not just a press office, but served as the de facto embassy of the PRC in the territory when it was under British administration. It was named a news agency under the special historic conditions before the territory's sovereignty was transferred from Britain to China, because the People's Republic did not recognise British sovereignty over the colony, and could not set up a consulate on what it considered to be its soil.[27]

Despite its unofficial status, the directors of the Xinhua Hong Kong Branch included high-ranking former diplomats such as Zhou Nan, former Ambassador to the United Nations and Vice-Minister of Foreign Affairs, who later negotiated the Sino-British Joint Declaration on the future of Hong Kong.[28] His predecessor, Xu Jiatun, was also vice-chairman of the Hong Kong Basic Law Drafting Committee, before fleeing to the United States in response to the military crackdown on the 1989 Tiananmen Square protests, where he went into exile.[29][30]

It was authorized by the special administrative region government to continue to represent the central government after 1997, and it was renamed "The Liaison Office of the Central People's Government in the Hong Kong SAR" on January 18, 2000, retaining branch chief Jiang Enzhu as inaugural director.[31] The State Council appointed Gao Siren () as the director in August 2002. After the Liaison Office was established, Xinhua Agency was reconstituted as a bona fide press office.[]

Cairo

Xinhua opened its Middle East Regional Bureau in Cairo, Egypt in 1985. In November 2005, Xinhua News Agency opened a new office building alongside the Nile River in Cairo's Maadi district.[32]

Vientiane

Xinhua opened a bureau in Vientiane, Laos, in 2010.[]

Criticisms and controversies

Overview

Political bias, censorship, and disinformation

In 2005, Reporters Sans Frontieres called Xinhua "The World's Biggest Propaganda Machine", pointing out that Xinhua's president held the rank of a minister in the government. The report stated that the news agency was "at the heart of censorship and disinformation put in place" by the government.[33][34]

In a 2007 interview with The Times of India, then Xinhua president Tian Congming affirmed the problem of "historical setbacks and popular perceptions".[35][clarification needed] Newsweek criticized Xinhua as "being best known for its blind spots" regarding controversial news in China, although the article acknowledges that "Xinhua's spin diminishes when the news doesn't involve China".[36]

During the 2002-2004 SARS outbreak, Xinhua was slow to release reports of the incident to the public. However, its reporting in the aftermath of the 2008 Sichuan earthquake was seen as more transparent and credible as Xinhua journalists operated more freely.[37][38] After the Beijing Television Cultural Center fire, China announced the investment of 20 billion yuan to Xinhua.[] The vice president of the CCP's China International Publishing Group commented on this, saying that quantity of media exposure would not necessarily help perceptions of China. Rather, he said, media should focus on emphasizing Chinese culture "to convey the message that China is a friend, not an enemy".[39]

Xinhua has criticized perceived foreign media bias and inaccurate reporting, citing an incident during the 2008 Tibetan unrest when media outlets used scenes of Nepalese police arresting Tibetan protesters as evidence of Chinese state brutality[40] with commentary from CNN's Jack Cafferty calling the Chinese "goons and thugs". CNN later apologized for the comments,[41] but Richard Spencer of The Sunday Telegraph defended what he conceded was "biased" media coverage of the riots, blaming Chinese authorities for not allowing foreign media access to Tibet during the conflict.[42]

Historical events

1968 industrial espionage allegations

During the May 68 events in France, Xinhua and PRC embassy press office staff were accused[by whom?] of exploiting civil unrest to undertake industrial espionage at French factories.[29]

1989 student movement

Xinhua staff struggled to find the "right line" to use in covering the 1989 Tiananmen Square protests. Although more cautious than People's Daily in its treatment of sensitive topics during that period - such as how to commemorate reformist Communist Party leader Hu Yaobang's April 1989 death and then ongoing demonstrations in Beijing and elsewhere - Xinhua gave some favorable coverage to demonstrators and intellectuals supportive of the movement. Conflict between journalists and top editors over the censorship of stories about the Tiananmen Square crackdown lasted for several days after the military's dispersal of demonstrators on June 4, with some journalists going on strike and demonstrating inside the agency's Beijing headquarters. Government oversight of the media increased after the protests - top editors at the agency's bureaux in Hong Kong and Macau were replaced with appointees who were pro-Beijing.[43]

2011 Bob Dechert emails

In 2011, CBC reported on leaked "flirtatious" emails sent by Canada's Conservative MP and parliamentary secretary to the minister of justice Bob Dechert to married Xinhua Toronto correspondent Shi Rong, which prompted both sexual harassment and security breach allegations from opposition members. Dechert apologized, while the Chinese embassy in Ottawa responded to the matter by saying that it is "in no position to comment on domestic disputes and privacy of those involved."[44]

2012 Mark Bourrie resignation and espionage allegations

In 2012, Xinhua's Ottawa correspondent Mark Bourrie resigned after Ottawa bureau chief Zhang Dacheng allegedly requested him to report on the Dalai Lama for Xinhua's internal media, which Bourrie felt amounted to gathering intelligence for China.[45][46][47] Zhang denied the allegation, telling the Canadian Press that Xinhua's policy is to "cover public events by public means" and his bureau's job is to cover news events and file the stories to Xinhua's editing rooms, who would then decide which stories would be published.[48] Bourrie, who had a press pass providing him access to the Parliament of Canada, had previously tried to consult the Canadian Security Intelligence Service (CSIS) in 2009 on the matter of writing for Xinhua, but was ignored by CSIS.[49]

2014 Song Bin suicide

On 7 pm, April 28, 2014, vice-president and chief editor of Xinhua's Anhui provincial branch Song Bin was found dead in the newsroom in an apparent suicide. The author for some award-winning reports on social and economic issues, the senior editor had been battling depression before ending his own life.[50]

2017 Doklam standoff

During the 2017 China-India border standoff, Xinhua's English-language new media program The Spark released a satirical video named the "Seven Sins of India" on August 16, 2017, in which presenter Di'er Wang spoke of Indians having "thick skin" and "pretending to sleep" on the matter of the border dispute. Wang stated that India was physically threatening Bhutan, and compared India to a "robber who breaks into a house and does not leave". An actor in the video portraying "India" with a turban, beard and accent sparked allegations of racism and anti-Indian sentiment. The video was criticised on Twitter and by Indian and Western media.[51][52][53][54][55]

2018 Devumi allegations

In January 2018, The New York Times published an investigative report on social media promotions, alleging that the US-based company Devumi was providing "Twitter followers and retweets to celebrities, businesses and anyone who wants to appear more popular or exert influence online." The article alleged an unnamed Xinhua editor bought "hundreds of thousands of followers and retweets on Twitter".[56]

2019 Hong Kong protests

In 2019, Xinhua was criticized for perceived bias in its portrayal of the 2019-20 Hong Kong protests as violent and illegitimate, which led Twitter to ban it and other state-sponsored media outlets from ad purchases.[8][7][57]

Cooperation with Associated Press

In November 2018, Xinhua News Agency and the Associated Press (AP) of the United States signed an memorandum of understanding to expand cooperation. Some lawmakers in the US congress asked the AP to release the text of its memorandum of understanding with Xinhua. In response, AP spokeswoman Lauren Easton told the Washington Post that AP's agreement with Xinhua is to allow it to operate inside China and has no bearing on AP's independence. Xinhua has no access to AP's sensitive information and no influence over AP's editorial decisions.[58]

COVID-19

In 2020, Xinhua was one of several Chinese state media agencies reported to have been disseminating propaganda, targeted advertisements and social media posts, and news that showed the Chinese government in a better light.[59][6][60][61]

See also

References

  1. ^ J. C. Wells: Longman Pronunciation Dictionary, 3rd ed., for both British and American English
  2. ^ International Media and Newspapers (October 30, 2017). "Top 200 News Agencies Worldwide". Archived from the original on November 9, 2017. Retrieved 2017.
  3. ^ "List of members of the 19th CPC Central Committee - Xinhua | English.news.cn". Archived from the original on December 18, 2017. Retrieved 2020.
  4. ^ Brazys, Samuel; Dukalskis, Alexander (October 2020). "China's Message Machine". Journal of Democracy. 31 (4): 59-73. doi:10.1353/jod.2020.0055.
  5. ^ Dukalskis, Alexander (2021). Making the World Safe for Dictatorship. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-752013-0.
  6. ^ a b Molter, Vanessa; DiResta, Renee (June 8, 2020). "Pandemics & propaganda: how Chinese state media creates and propagates CCP coronavirus narratives". Harvard Kennedy School Misinformation Review. 1 (3). doi:10.37016/mr-2020-025.
  7. ^ a b Doffman, Zak (August 19, 2019). "China Pays Twitter To Promote Propaganda Attacks On Hong Kong Protesters". Forbes. Archived from the original on August 21, 2019. Retrieved 2019.
  8. ^ a b Kan, Michael (August 19, 2019). "Twitter Bans State-Sponsored Media Ads Over Hong Kong Propaganda". PC Magazine. Archived from the original on August 21, 2019. Retrieved 2019.
  9. ^ a b c Xia, Liang (2019). A Discourse Analysis of News Translation in China. Routledge. pp. 26-27.
  10. ^ a b Pares, Susan. (2005). A political and economic dictionary of East Asia. Routledge. ISBN 978-1-85743-258-9
  11. ^ Malek, Abbas & Kavoori, Ananadam. (1999). The global dynamics of news: studies in international news coverage and news agenda. p. 346. Greenwood Publishing Group. ISBN 978-1-56750-462-0.
  12. ^ Markham, James. (1967) Voices of the Red Giants. Ames, IA: Iowa State University Press.
  13. ^ "Justice Department Has Ordered Key Chinese State Media Firms to Register as Foreign Agents". The Wall Street Journal. September 18, 2018. Archived from the original on April 18, 2019. Retrieved 2018.
  14. ^ Brunnstrom, David (November 15, 2017). "U.S. Congress urged to require Chinese journalists to register as agents". Reuters. Archived from the original on September 1, 2018. Retrieved 2018.
  15. ^ Yik-tung, Ng; Siu-fung, Lau (September 19, 2018). "U.S. Orders Chinese State News Outlets to Register as Foreign Agents". Radio Free Asia. Archived from the original on April 7, 2020. Retrieved 2020.
  16. ^ Tandon, Shaun (April 8, 2020). "US tightens rules on Chinese state media". Hong Kong Free Press. Agence France-Presse. Retrieved 2020.
  17. ^ Lee, Matthew (February 18, 2020). "US designates 5 Chinese media outlets as foreign missions". Associated Press. Archived from the original on April 7, 2020. Retrieved 2020.
  18. ^ Markay, Lachlan (May 11, 2021). "China increases spending 500% to influence America". Axios. Retrieved 2021.
  19. ^ Charles Glasser. (2009). International Libel and Privacy Handbook: A Global Reference for Journalists, Publishers, Webmasters, and Lawyers. Bloomberg Press. ISBN 978-1-57660-324-6
  20. ^ Troianovski, Anton (June 30, 2010). "China Agency Nears Times Square". The Wall Street Journal. Archived from the original on October 10, 2017. Retrieved 2017.
  21. ^ Dotson, John (April 12, 2021). "Xinhua Infiltrates Western Electronic Media, Part One: Online "Advertorial" Content". China Brief. Jamestown Foundation. Retrieved 2021.
  22. ^ Mattis, Peter (August 18, 2015). "A Guide to Chinese Intelligence Operations". War on the Rocks. Retrieved 2020.
  23. ^ Lampton, David (2001). The Making of Chinese Foreign and Security Policy in the Era of Reform, 1978-2000: 1978-2000. Stanford University Press. ISBN 978-0-8047-4056-2
  24. ^ The Economist, "Chinese whispers: Not believing what they read in the papers, China's leaders commission their own Archived October 12, 2010, at the Wayback Machine", June 19, 2010, p. 43.
  25. ^ ?"": ? Archived January 28, 2018, at the Wayback Machine. Sohu.
  26. ^ Hong, Junhao (2011). "From the World's Largest Propaganda Machine to a Multipurposed Global News Agency: Factors in and Implications of Xinhua's Transformation Since 1978". Political Communication. 28 (3): 377-393. doi:10.1080/10584609.2011.572487. S2CID 143208781.
  27. ^ The Long History of United Front Activity in Hong Kong Archived January 29, 2016, at the Wayback Machine, Hong Kong Journal, Cindy Yik-yi Chu, July 2011
  28. ^ 'Poet diplomat' Zhou Nan takes aim at Occupy Central Archived October 22, 2015, at the Wayback Machine, South China Morning Post, June 16, 2014
  29. ^ a b Faligot, Roger (May 2019). Chinese Spies: From Chairman Mao to Xi Jinping. Oxford University Press. pp. 192, 276. ISBN 978-1-78738-096-7. OCLC 1099591263.
  30. ^ China's ex-proxy in Hong Kong fired for 'betrayal' Archived May 10, 2017, at the Wayback Machine, United Press International, February 22, 1991
  31. ^ "Jiang Enzhu on Renaming Xinhua Hong Kong Branch". People's Daily Online. Beijing: Central Committee of the Communist Party of China. January 17, 2000. Archived from the original on October 10, 2017. Retrieved 2017.
  32. ^ New office building of Xinhua Middle East regional bureau opens in Cairo Archived November 20, 2008, at the Wayback Machine 2005/11/26
  33. ^ "Xinhua: the world's biggest propaganda agency". Reporters Without Borders. September 30, 2005. Retrieved 2020.
  34. ^ "Xinhua, China's news agency and 'propaganda tool'". Hindustan Times. July 25, 2016. Archived from the original on August 17, 2017. Retrieved 2017.
  35. ^ Q&A: 'Our credibility is doubted to a certain degree' Archived October 23, 2012, at the Wayback Machine, Times of India, September 28, 2007.
  36. ^ Fish, Isaac Stone; Dokoupil, Tony (September 3, 2010). "Is China's Xinhua the Future of Journalism?". Newsweek. Archived from the original on September 4, 2010. Retrieved 2010.
  37. ^ Quake coverage 'testing China's media credibility' Archived June 4, 2009, at the Wayback Machine, Radio Australia, May 16, 2008
  38. ^ Quake Moves Xinhua Past Propaganda Archived November 22, 2008, at the Wayback Machine, Newser, May 13, 2008
  39. ^ China to spend billions to boost media credibility Archived June 3, 2009, at the Wayback Machine, Radio86, March 10, 2009
  40. ^ Commentary: Biased Media Reports Reveal Credibility Crisis Archived October 18, 2012, at the Wayback Machine, Xinhua, March 26, 2008
  41. ^ Barboza, David (May 16, 2008). "China: CNN Apologizes Over Tibet Comments". The New York Times. Archived from the original on July 23, 2016. Retrieved 2017.
  42. ^ Spencer, Richard (March 28, 2008). "Bias over Tibet cuts both ways". The Sunday Telegraph. London, England. Archived from the original on September 16, 2011. Retrieved 2010.
  43. ^ Li, Jinquan & Lee, Chin-Chuan. (2000). Power, Money, and Media: Communication Patterns and Bureaucratic Control in Cultural China. p. 298. Northwestern University Press. ISBN 978-0-8101-1787-7
  44. ^ Kemp, Brian. "Xinhua under the microscope: The Dechert case". CBC News. Archived from the original on May 3, 2020.
  45. ^ Carlson, Kathryn Blaze (August 22, 2012). "China's state-run news agency being used to monitor critics in Canada: reporter". National Post. Archived from the original on February 16, 2013. Retrieved 2018.
  46. ^ "Reporter says Chinese news agency asked him to spy". Canadian Broadcasting Corporation. The Canadian Press. August 22, 2012. Archived from the original on August 23, 2012. Retrieved 2012.
  47. ^ Green, Justin (August 24, 2012). "Journalist, Or Spy? Xinhua Doesn't Distinguish". The Daily Beast. Retrieved 2020.
  48. ^ Blanchfield, Mike. "Mark Bourrie: Xinhua, Chinese News Agency, Tried To Get Me To Spy". HuffPost. Archived from the original on February 9, 2018. Retrieved 2018.
  49. ^ Bourrie, Mark. "THE EX FILES: Journalist Mark Bourrie's behind-the-scenes account of his two years in the employ of Xinhua". Ottawa Magazine. Archived from the original on September 24, 2015. Retrieved 2018.
  50. ^ Wu, Nan. "Xinhua editor found dead inside newsroom in apparent suicide". South China Morning Post. Archived from the original on February 15, 2018. Retrieved 2018.
  51. ^ "7 Sins of India: China's bizarre video attack over border dispute". NewsComAu. Archived from the original on September 6, 2017. Retrieved 2017.
  52. ^ "Chinese media mocks India with racist video on Doklam standoff". Archived from the original on September 10, 2017. Retrieved 2017.
  53. ^ Linder, Alex (August 17, 2017). "WATCH: Xinhua attacks India with racist propaganda video on Doklam border dispute". Shanghaiist. Archived from the original on August 20, 2017. Retrieved 2017.
  54. ^ Chandran, Nyshka (August 17, 2017). "Chinese media Xinhua mocks Indians and PM Narendra Modi's policies in racist video". Archived from the original on August 17, 2017. Retrieved 2017.
  55. ^ Chandran, Nyshka (August 17, 2017). "Chinese media Xinhua mocks Indians and PM Narendra Modi's policies in racist video". CNBC. Archived from the original on August 17, 2017. Retrieved 2017.
  56. ^ "The Follower Factory". The New York Times. January 27, 2018. Archived from the original on January 28, 2018. Retrieved 2018.
  57. ^ Lakshmanan, Ravie (August 19, 2019). "China is paying Twitter to publish propaganda against Hong Kong protesters". The Next Web. Archived from the original on August 20, 2019. Retrieved 2019.
  58. ^ Rogin, Josh (December 24, 2018). "Congress demands answers on AP's relationship with Chinese state media". The Washington Post. Archived from the original on December 26, 2018. Retrieved 2018.
  59. ^ Kao, Jeff; Li, Mia Shuang (March 26, 2020). "How China Built a Twitter Propaganda Machine Then Let It Loose on Coronavirus". ProPublica. Archived from the original on March 30, 2020. Retrieved 2020.
  60. ^ Dodds, Laurence (April 5, 2020). "China floods Facebook with undeclared coronavirus propaganda ads blaming Trump". The Telegraph. ISSN 0307-1235. Archived from the original on April 6, 2020. Retrieved 2020.
  61. ^ Zhong, Raymond; Krolik, Aaron; Mozur, Paul; Bergman, Ronen; Wong, Edward (June 8, 2020). "Behind China's Twitter Campaign, a Murky Supporting Chorus". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved 2020.

External links


  This article uses material from the Wikipedia page available here. It is released under the Creative Commons Attribution-Share-Alike License 3.0.

Xinhua_News_Agency
 



 



 
Music Scenes